خودتو اینجا تبلیغ کن

نقد سریال لست آو آس

نقد سریال آخرین باقیمانده از ما | The Last Of Us

چه امتیازی به این فیلم می‌دید؟

امتیاز فیلم: 0 / 5. تعداد آرا: 0

هنوز امتیازی ثبت نشده است. اولین امتیاز را شما بدهید

امتیاز: 9.2
ماورا مدیا / فرزاد مداح
صفحه هوادران The Last Of Us
ورود
Previous slide
Next slide

تازه‌های دنیای سرگرمی

تازه‌های دنیای نقد

جدیدترین اخبار سینما و تلوزیون

نقد سریال لست آو آس

نقد فیلم آخرین باقیمانده از ما | The Last Of Us

چه امتیازی به این فیلم می‌دید؟

امتیاز فیلم: 0 / 5. تعداد آرا: 0

هنوز امتیازی ثبت نشده است. اولین امتیاز را شما بدهید

امتیاز: 9.2

ماورا مدیا / فرزاد مداح

اخبار تلوزیونی در دی ماه 1401 خبر از پخش سریال «آخرین بازمانده از ما»  در روزهای پایانی ماه می‌داد. بسیاری از طرفداران این بازی ویدئویی در انتظار دیدن قسمت اول این اقتباس تلوزیونی بودند تا از دیدن یک اقتباس از بازی مورد علاقه خود لذت ببرند؛ اما آیا این اقتباس تلوزیونی می‌تواند مخاطبان بازی را جذب کند؟ ماورا مدیا در نقد سریال لست آو آس به این پرسش پاسخ خواهد داد.

پس از پخش نخستین قسمت از سریال، بحث‌هایی پیرامون سریال مطرح شد که حاکی از موفقیت سریال The Last Of Us در قسمت ابتدایی بود.

نقد سریال لست آو آس

برایان تالریکو

وبسایت راجر ایبرت

امتیاز: / 80 از 100

دستاورد چنین تلاش‌هایی، سریالی می‌باشد که در گام نخست، داستان فوق‌العاده بازی را چندین برابر تقویت می‌کند؛ سپس به گونه‌ای این بازی ویدیویی را جدی می‌گیرد که تا به امروز هیچ اقتباسی منبع خود را جدی نگرفته است. سریال بیشتر شبیه به آثار کورمک مک‌کارتی است تا پال دبلیو. اس. اندرسون. این سریال  طرفداران قدیمی و حتی کسانی را که سال‌ها پیش دسته‌های بازی خود را کنار گذاشتند، راضی می‌کند.

سریال The Last Of Us

نقد قسمت اول سریال The Last Of Us

در سال‌های گذشته، اقتباس‌های سینمایی و تلوزیونیِ فراوانی از روی دنیای بازی‌ها ساخته شده است.  از سایلنت هیل، رزیدنت ایول، دووم، سریال هیلو تا حتی فیلم هیتمن، اما هیچکدام نتوانسته‌اند در حدی ظاهر شوند که طرفداران این سری بازی‌ها را خشنود کرده یا به خود جذب کنند. حال برویم سراغ «آخرین بازمانده از ما» سریالی که از روی یکی از بهترین داستان‌های دنیای بازی ساخته شده و توقع از آن به شدت بالاست و این یک فرصت طلایی است که از یک داستان قوی یک سریال عمیق ساخته شود‌…

لست آو آس از همان دقایق ابتدایی‌اش به دنبال جهان سازی و دادن دید مناسب به مخاطب نسبت به وقایع آینده است. سریال مستقیم به سراغ شخصیت‌های اصلی‌اش نمی‌رود. فیلم در ابتدا به توضیح در مورد قارچی کشنده که همه‌گیری‌ای آخرالزمانی به راه خواهد انداخت می‌پردازد. همانطور که دکتر نومان (در سال ۱۹۶۸) در ابتدای سریال می‌گوید اگر این بیماریِ قارچی که مخصوص مورچه‌هاست و کنترل مغز را در دست می‌گیرد به انسان سرایت کند؛ ما شکست خواهیم خورد… این شروع برای سریالی آخرالزمانی کاملا ضروری است تا بیننده را مطلع سازد که علت اصلی اتفاقات سریال در آینده دقیقا چه چیزی است.

خواندن نقد کامل قسمت اول لست آو آس

 

 

 
 

 

 

ماورا مدیا
نقد سریال لست آو آس

جان ناگنت

مجله امپایر

امتیاز: / 100از 100

به‌ آسانی می‌توان گفت این سریال، بهترین اقتباس از بازی‌های ویدیویی می‌باشد. آخرین بازمانده از ما اثری است که داستان آخرالزمانی بازی را عمیق‌تر می‌کند؛ درحالی‌که به عمق احساسی آن وفادار می‌ماند. همانند بازی The Last of Us، این سریال نیز یک شاهکار به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.