خودتو اینجا تبلیغ کن

تازه‌های دنیای سرگرمی

سرانجام زمان انتشار ناپلئون ریدلی اسکات فرا رسید. فیلم سینمایی ناپلئون، با بازی واکین فینیکس، امروز (یکم آذر 2582 شاهنشاهی یا ۱۴۰۲ هجری شمسی) در سینماهای ایالات متحده اکران شد. این فیلم پیش از این در تاریخ 23 آبان در تالار کنسرتی سال پلیل در پاریس به نمایش درآمد. بسیاری از پژوهشگران و کارشناسان حوزه تاریخ فرانسه، به این فیلم سینمایی نقدهای جدی داشته‌اند.

ناپلئون ریدلی اسکات

پاسخ ریدلی اسکات به منتقدین فرانسوی و تاریخ‌دان‌ها

ریدلی اسکات در مصاحبه‌هایی که با «تایمز» و «BBC» داشت، درباره به توپ بستن اهرام مصر توسط ناپلئون می‌گوید: «نمی‌دانم که او این کار را کرده یا نه، اما یک روش سریع برای بیان تصرف مصر توسط ناپلئون بود.» بیشتر کاربران در شبکه‌های اجتماعی از این بخش از مصاحبه کارگردان اظهار ناامیدی کرده‌اند. یکی از آن‌ها می‌نویسد: «این مرد تاریخ را از خودش می‌سازد.» یا دیگری: «برادر ناپلئون است، انسانی که بیشترین اسناد درباره زندگی او وجود دارد. همه جنبه‌های زندگی‌اش روشن است. چطور می‌توانید مرتکب چنین اشتباه بشوید؟»

اسکات درباره انتقاد تاریخ‌دانان می‌گوید: «وقتی با تاریخ‌دانان به مشکل برمی‌خورم می‌پرسم: «معذرت می‌خواهم رفیق، شما آنجا بوده‌اید؟ نبوده‌اید؟ خوب، پس خفه شوید.» او همچنین خطاب به منتقدین فرانسوی گفت: «فرانسوی‌ها حتی از خودشان خوششان نمی‌آید. مخاطبینی که در پاریس فیلم را دیدند، خیلی دوستش داشتند.»

کشورگشایی‌های ناپلئون در این فیلم با شش صحنه نبرد بزرگ نشان داده می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های این امپراتور در «نبرد استرلیتز» سال ۱۸۰۵ و روی یک دریاچه یخ‌زده بود. اسکات درباره این صحنه می‌گوید: «زاویه مخالف در میان درختان جایی بود که «گلادیاتور» (Gladiator) را ساختم… توانستم این صحنه‌ها را به صورت دیجیتال ترکیب کنم تا مقیاس و وسعت آن را درک کنید.»

خبر اکران فیلم ناپلئون ردیلی اسکات یکی از مهم‌ترین اخبار سینما در ماه‌های پایانی 2023 می‌باشد؛ به خصوص برای علاقه‌مندان به فیلم‌های تاریخی و تاریخ فرانسه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.