خودتو اینجا تبلیغ کن

تازه‌های دنیای سرگرمی

پس از چهارسال وقفه، شاهرخ خان با فیلمی جدید به پرده سینماهای بالیوود بازگشت. فیلم سینمایی پاتان در تاریخ 25 ژانویه 2023 (5 بهمن 1401) در سینماهای هندوستان اکران شد و بازگشت شاهرخ خان به پرده سینما را رقم زد. این فیلم با نقدهای بسیار مشتاقانه مواجه شده است.

تحلیل‌گران می‌‌گویند این فیلم جاسوسی؛ در مسیر تبدیل شدن به اولین موفقیت بزرگ سال ۲۰۲۳  در سینمای بالیوود قرار دارد. برخی نیز به پلات فیلم انتقاد دارند و برخی سکانس‌های آن را «زیاده‌روی» و «احمقانه» خوانده‌اند. عده‌ای نیز می‌گویند که در این فیلم جادوی شاهرخ خان بر پرده سینما احیا می‌شود. شبهرا گوپتا منتقد فیلم در نقد خود برای نشریه ایندین‌اکسپرس نوشت: «بالیوود بازگشت. شاهرخ خان بازگشت.»

بازگشت شاهرخ خان به پرده سینما

«بالیوود بازگشت. شاهرخ خان بازگشت.»

بزرگترین افتتاحیه برای یک فیلیم بالیوودی

در این فیلم دیپیکا پادوکن و جان آبراهام در کنار شاهرخ خان ایفای نقش می‌کنند. داستان هیجان‌انگیز پاتان درباره یک جاسوس هندی می‌باشد که در ماموریت جلوگیری از حمله گروهی تروریست به هندحضور دارد. بازدید تریلر این فیلم در یوتیوب بیش از ۷۵ میلیون بار می‌باشد. تاران آدارش، منتقد، افتتاحیه این فیلم را بزرگترین افتتاحیه برای یک فیلم بالیوودی می‌داند. این فیلم در نزدیک به ۸ هزار پرده سینما در سراسر جهان به نمایش درآمده است . غرفه‌داران می‌گویند که باید نمایش‌های جدیدی را به برنامه‌های خود اضافه کنند تا تقاضا را برآورده کنند.

نظرات منتقدان درباره فیلم جدید شاهرخ خان چیست؟

بیشتر نقدهای فیلم پاتان تاکنون درخشان می‌باشد. خانم گوپتا می‌گوید: «فیلم یک ماجرای خیره کننده از اکشن پیوسته را به نمایش می‌گذارد.» او فیلم را پر زر و برق می‌داند. فیلم از دیدگاه او درباره مردی است که می‌تواند جهان را نجات دهد.  دیپانجانا پال، دیگر منتقد سینمای هندوستان که برای وبسایت «فیلم کمپنیون» می‌نویسد، فیلم را «قهرمانی برای هند امروزی» نامید که ژست‌های آشنا را اما به روش‌های جدید و متفاوتنمایش می‌دهد. او می‌گوید: «قهرمان رمانتیک جای خود را به یک مرد مسن‌تر و ژولیده‌ای داده است که می‌خواهد مسئولیت‌هایی را به انجام برساند که به خاطر شرایطش بر عهده او گذاشته شده».

برخی از منتقدان نیز، صحنه‌هایی از فیلم را «زیاده‌روی» و «غیرواقعی» می‌دانند. اودی باتیا، در روزنامه «مینت لونگ» درباره فیلم می‌نویسد: «فیلم سرگرمی اکشن ماکزیمالیستی و جاسوسی است که روی یک منظر احمقانه تمرکز می‌کند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.