خودتو اینجا تبلیغ کن

تازه‌های دنیای سرگرمی

فروش فیلم تاپ گان: ماوریک از مرز ۱.۴۸ میلیارد دلار گذشت و پرفروش‌ترین فیلم کارنامه هنری «تام کروز» را هم در گیشه رقم زد. این فیلم تا کنون در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲، در رتبه نخست قرار گرفت.

داستان قسمت جدید «تاپ گان» که با بودجه ۱۷۰ میلیون دلاری ساخته شده، درباره «پیت میشل» (تام کروز) است که پس از ۳۰ سال فعالیت به عنوان خلبان برتر نیروی دریایی، در معرض یک آزمایش جدید قرار می‌گیرد. قسمت اصلی فیلم «تاپ گان» به کارگردانی «تونی اسکات» در سال ۱۹۸۶ به سینما آمد و به فروش جهانی ۳۵۰ میلیون دلار دست یافت.

 

فیلم تاپ گان ماوریک

بیشتر بخوانید: فیلم سینمایی آواتار2 اکران شد.

صعود تاپ گان: ماوریک به دوازدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما

پس از اکران و فروش فیلم تاپ گان: ماوریک، هم‌اکنون در رتبه دوازهم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما نیز قرار دارد. در فهرست موفق‌ترین فیلم‌های سال در گیشه جهانی سینما، فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو» ساخته «کالین ترورو» هم با فروش یک میلیارد دلاری رتبه دوم را به خود اختصاص داده است و فیلم ابرقهرمانی «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» ساخته «سم ریمی» هم جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

دو فیلم چینی «نبرد در دریاچه چانگ‌جین ۲» و «مرد ماه» هم در فهرست ۱۰ فیلم پرفروش سال قرار گرفته‌اند.

فیلم «آواتار: راه: آب» ساخته «جیمز کامرون» نیز به تازگی اکران شد؛ و تا کنون بیش از 440 میلیون دلار در جهان فروش داشته است. این فیلم که دنباله «آواتار» (۲۰۰۹) پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماست، شانس این را دارد که در روزهای آینده از جایگاه فیلم تاپ‌گان: ماوریک عبور کند. «جیمز کامرون» پیش از این در اظهار نظری اعلام کرده بود که هزینه بالای ساخت این فیلم به این معناست که «آواتار: راه آب» باید حدود دو میلیارد دلار فروش داشته باشد تا هزینه‌های ساخت و بازاریابی خود را تامین کند؛ انتظاری که با توجه به استقبال جهانی از این فیلم چندان دور از دسترس نیست وتنها نگرانی وضعیت سینماهای چین است که به دلیل همه‌گیری کرونا هنوز به شرایط عادی بازنگشته است.

«آواتار: راه آب» هم‌ تا این لحظه در رتبه دهم پرفروش‌های سینمای در سال جاری میلادی قرار دارد. 

دیدگاه‌ها درباره “فیلم «تاپ گان: ماوریک»، پرفروش‌ترین فیلم کارنامه هنری «تام کروز» شد” :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.