خودتو اینجا تبلیغ کن

تازه‌های دنیای سرگرمی

جایزه دستاورد دیوید فینچر: بالاترین جایزه آکادمی فیلم فرانسه، سزار افتخار برای یک عمر دستاورد، به دیوید فینچر اهدا خواهد شد. آکادمی فیلم فرانسه از کارگردان فیلم‌های «هفت»، «شبکه‌های اجتماعی» و «باشگاه مبارزه» به عنوان «یکی از کارگردان‌های نادری که فیلم‌هایش در تاریخ سینما تبدیل به نماد شده است» تمجید کرد. آکادمی در بیانیه مطبوعاتی این خبر گفت: “یک تکنسین برجسته، یک رویاپرداز واقعی، سینمای او هیپنوتیزم کننده، مغزی، منبع الهام برای هنرمندان بی شماری است.”

جایزه دستاورد دیوید فینچر

 

دیوید فینچر، کارگردان و فیلم‌ساز آمریکایی‌، است. او بیشتر به خاطر خلق فیلم‌های جنایی و روان‌شناختی در دنیای سینما زبان‌زد سینه‌فیل‌ها و طرفداران سینما است. او فیلم‌های زیادی ساخته و در چندین سریال نیز همکاری داشته است. فیلم‌های او تابحال 40 بار نامزد دریافت جوایز شده و برای سه تا از فیلم‌هایش جایزه‌ی بهترین کارگردان را کسب نموده است. نبوغ دیوید فینچر در جبهه‌ی روان‌شناختی آثار او به نوعی جزو امضای وی، بر پای فیلم های دیوید فینچر به شمار می‌رود و اصولا همین شاخصه او را از دیگر کارگردانان متمایز می‌سازد. دیوید فینچر در کارنامه‌ی خود فیلم‌های سینمایی و سریال‌های واقعا خوبی را ساخته است.

 

بیشتر بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما از نگاه منتقدان جهان در ماهنامه سایت اند ساوند

آثار مهم:

باشگاه مبارزه (مشت‌زنی)

باشگاه مشت‌زنی، تا به امروز معروف‌ترین و پرطرفدارترین اثر دیوید فینچر است. این فیلم که براساس کتابی بر همین نام است، روایتگرِ داستانِ یک کارمند اداری‌ست که به بی‌خوابی مبتلاست و به دنبال یافتن راهی برای تغییر زندگی خود، با یک صابون‌ساز شیطان‌صفت آشنا می‌شود که با او یک باشگاه مبارزه‌ی زیرزمینی تشکیل می‌دهد. که این باشگاه به چیزی ماورای یک باشگاه تبدیل می شود. این فیلم واقعا، یک فیلم خاص و دوست‌داشتنی‌ست و توانسته جوایز زیاد و نقدهای مثبت زیادی را کسب کند. بازیگران اصلی این فیلم برد پیت و ادوارد نورتون هستند.

هفت (Se7en)

فیلم Se7en از تاریک‌ترین آثار دیوید فینچر در کارنامه‌ی هنری اوست و تا به امروز نیز از مهم‌ترین آثار جنایی و روان‌شناختی تاریخ سینما محسوب می‌شود. دیوید فینچر سعی کرده تا این فیلم را نمادین بسازد و موفق هم شده است. برد پیت و خصوصا کوین اسپیسی به یاد ماندنی‌ترین نقش‌های خود را در این فیلم بازی کرده‌اند. این فیلم جوایز زیادی را نیز کسب کرده است. داستان فیلم درباره‌‌ی دو کاراگاه است. یکی تازه‌کار و دیگری کارکشته که به دنبال دستگیریِ یک قاتل زنجیره‌ای هستند که با الهام از هفت گناه کبیره (شکم پرستی، تنبلی، خشم، طمع، حسادت، تکبر و شهوت) قربانی‌های خود را انتخاب می‌کند.

زودیاک

فیلم کارآگاهانه و پلیسی زودیاک، که به پرونده‌‌های حل نشد‌ه‌ی قاتل معروف زودیاک می‌پردازد، از رازآلودترین آثار فینچر است. این فیلم، تماما بر اساس واقعیت است و در کنار فضای جنایی حاکم بر کل فیلم، دیوید فینچر توانسته اتمسفری وحشت‌آمیز و پیچیده را نیز بسیار خوب در فیلم بگنجاند. این فیلم جایزه‌ی بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی را نیز از سوی منتقدین کسب کرده است. بازیگرهای معروفی در این فیلم، اعم از جیک جیلنهال، رابرت داونی جونیور و مارک روفالو نیز وجود دارند.

خلاصه داستان: در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰، یک کاریکاتوریست مطرح در سن فرانسیسکو برای دستگیری یک قاتل سریالی به نام «زودیاک»، فعالیت خود به عنوان یک کارآگاه آماتور را آغاز می‌کند و…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.