خودتو اینجا تبلیغ کن

تازه‌های دنیای سرگرمی

اکران انیمه جدید هایائو میازاکی طبق اعلام استودیو جیبلی در تابستان سال آینده انجام می‌شود. توییتر رسمی استودیو جیبلی اعلام کرده است که انیمه سینمایی جدید هایائو میازاکی به نام «چطوری زندگی می‌کنی؟» در 14 ژوئیه 2023 یا 23 تیر 1402 در ژاپن اکران خواهد شد. میازاکی خالق این سینمایی جدید است و کارگردانی و نوشتن فیلمنامه آن را برعهده دارد. باقی دست‌اندرکاران این انیمه سینمایی در آینده اعلام خواهند شد.

اکران انیمه جدید هایائو میازاکی

بیشتر بخوانید: آواتار 2 اکران شد

از تولید تا اکران

پیش‌تر، در ماه مه سال ۲۰۲۰، توشیو سوزوکی به انترتینمنت ویکلی گفت که در حال حاضر ۶۰ انیماتور مشغول فعالیت در تولید فیلم هستند. بعد از ۳ سال، حدود ۳۶ دقیقه از فیلم به پایان رسیده‌است. او گفته‌است چون تمامی مراحل ترسیم با دست انجام می‌شود و نیاز به تعداد فریم‌های زیادی است، در نتیجه انتظار می‌رود که کار اتمام تولید انیمه، ظرف ۳ سال آینده تکمیل شود.

 فیلم با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته گنزابورو یوشینو که سال ۱۹۳۷ منتشر شده ساخته شده است. انیمه داستان پسری ۱۵ ساله را تصویر می‌کند که به سفری می‌رود تا رشد معنوی، فقر و معنای زندگی را با کمک عمویش کشف کند. میازاکی که پیش از این برنده جایزه اسکار شده، این کتاب را از کتاب‌های مورد علاقه‌اش می‌داند و سال ۲۰۱۷ اعلام کرد می‌خواهد آن را به نمایش درآورد.

پیش از این میازاکی پس از ساخت آخرین فیلمش در حدود ده سال پیش از دنیای انیمه خداحافظی کرده بود. آخرین فیلم میازاکی «باد برمی‌خیزد» که در سال ۲۰۱۳ اکران شده بود و داستانی درباره هوانودری ژاپنی در جنگ جهانی دوم بود. میازاکی پس از «باد برمی‌خیزد» اعلام بازنشستگی کرد اما چندی پیش تصمیم گرفت یک فیلم دیگر برای نوه‌اش بسازد.

گفته شده برای این فیلم ۶۰ انیماتور با میازاکی کار کرده‌اند و ساخت هر دقیقه یک ماه زمان برده است. استودیو جیبلی که توسط میازاکی سال ۱۹۸۵ تأسیس شده به تازگی یک پارک موضوعی بر اساس آثار میازاکی افتتاح کرده که وسایل تفریحی آن با الهام از فیلم‌های «همسایه من توتورو» و «شاهزاده مونونوکه» و دیگر انیمیشن‌های میازاکی ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.