خودتو اینجا تبلیغ کن

تازه‌های دنیای سرگرمی

وااو اآهنگساز فیلم‌های دیوید لینچ درگذشت. «آنجلو بادالامنتی»‌ آهنگساز آمریکایی که بیشتر برای خلق موسیقی ماندگار فیلم‌های «توئین پیکس»، «مخمل آبی‌»‌،‌ «جاده مالهالند» مشهور بود،  در سن ۸۵ سالگی درگذشت. این آهنگساز که بیشتر برای همکاری با «دیوید لینچ»‌ شناخته می‌شود، روز یکشنبه بر اثر مرگ طبیعی در منزلش و کنار اعضای خانواده‌اش درگذشت.

آنجلو بادالامنتی

دوستی و همکاری بادالامنتی و دیوید لینچ

«دیوید لینچ‌»‌ و « بادالامنتی‌» دوستی نزدیکی با یکدیگر داشتند. آن‌ها در چندین پروژه از جمله سریال «توئین پیکس»‌،‌ «مخمل آبی»‌، «از ته دل وحشی»‌، فیلم سینمایی «توئین پیکس: با من در آتش قدم بگذار»، «بزرگراه گمشده»،‌ «داستان استریت» و «جاده مالهالند» با همدیگر همکاری کردند. «بادالامنتی»‌ علاوه بر آهنگسازی تجربه ظاهر شدن در جلوی دوربین را نیز داشت. او در فیلم «جاده مالهالند»‌ در نقش یک گنگستر بازی کرد و در «مخمل آبی» نیز با «ایزابلا روسلینی» پیانو نواخت.

«بادالامنتی‌ »‌ به عنوان یک موسیقیدان کلاسیک آموزش دیده بود. او با چهره‌های نامدار حوزه موسیقی همچون «نینا سیمون»، «دیوید بوئی»‌،‌ «پل مک‌کارتنی»‌،‌ «شرلی بسی»،‌ «مرین فیث‌فول»،‌ «لایزا مینلی» و «پت شاپ بویز» و برای مشعل بازی‌های المپیک ۱۹۹۲ نیز اثری خلق کرد.

فیلم سینمایی «مخمل آبی» که در سال ۱۹۸۶ میلادی ساخته شد، نخستین تجربه همکاری « آنجلو بادالامنتی» و «دیوید لینچ» محسوب می‌شود. او اغلب موسیقی‌های «توئین پیکس»‌ را بدون اینکه صحنه‌ای از آن را ببیند آفریده استد. در نهایت یک جایزه گرمی و سه جایزه امی را برای موسیقی «توئین پیکس»‌ دریافت کرد.

پس از مرگ او، چندین چهره صنعت فیلم به بادالامنتی ادای احترام کردند. دیوید لینچ، هنگام اجرای برنامه روزانه خود از گزارش هواشناسی در ۱۲ دسامبر، اظهار داشت که «امروز… موسیقی نیست».

 

آهنگساز فیلم‌های دیوید لینچ درگذشت

بیوگرافی و سبک کاری آنجلو بادالامنتی

«آنجلو دنیل بادالامنتی» (Angelo Daniel Badalamenti) بیست و دوم مارس 1937 در بروکلین نیویورک به دنیا آمد. او دومین فرزند خانواده‌ی شش نفره خود بود. پدر او از تبار سیسیلی از شهر سینیسی و صاحب بازار ماهی بود. آنجلو از کودکی به یادگیری موسیقی علاقه‌مند بود و این امر باعث شد تا خانواده‌‌اش متقاعد شوند که از هشت سالگی شروع به یادگیری پیانو کند.

هنگامی که بادالامنتی نوجوان بود، استعداد او در پیانو سبب شد تا در تابستان به همراهی خوانندگان در مهمانخانه‌های کوه‌ کتسکیل مشغول شود. برادر بزرگ‌تر او نوازنده ترومپت جاز بود که با نوازندگان دیگر بداهه‌نوازی می کرد. او همچنین به باشگاه‌های رقص آمریکای لاتین رفت. پس از پایان دوره دبیرستان لافایت، در مدرسه موسیقی ایستمن در دانشگاه روچستر ثبت نام کرد؛ اگرچه پس از دو سال به مدرسه موسیقی منهتن منتقل شد؛ جایی که در سال 1958 مدرک لیسانس و در سال 1959 مدرک کارشناسی ارشد گرفت. سپس او شروع به ساخت قطعات موسیقی به سبک کورت ویل کرد و پس از آ« به سمت آهنگسازی برای فیلم روی آورد.

آثار آنجلو، آهنگ های منحصر فردی ایجاد می‌کند که هرگز نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود. موسیقی‌هایی که بسیار واضح و روشن ، حساس و لطیف ، قابل لمس ، جدی ، نگران کننده ، حتی غم انگیز است. آثار او همراه با رمز و راز عجیبی و هم‌گام با صحنه‌های فیلم به خوبی تاثیر خود را می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.