خودتو اینجا تبلیغ کن

سایه ها و روشنایی ها در دنیای دیجیتال چیست؟ همانطور که می دانیم در مانیتورهای کامپیوتر سه رنگ اصلی قرمز،سبز و آبی وجود دارد. هرکدام از این رنگ ها از راه روشن شدن یک لامپ به همان رنگ نمایش داده می شود. ترکیب نورهایی که از این سه لامپ پدیدار شده، رنگ های دیگر را می سازند.

اندازه شمارشی هر لامپ بین 0 تا 255 می باشد. اگر هر سه لامپ بر روی بیشترین شماره خود یعنی 255 باشند، آمیزه آن رنگ سفید خواهد شد. اکنون گویی به بالاترین روشنایی که همان رنگ سفید است رسیده ایم. هر گاه این سه لامپ را خاموش بداریم (شمارشگر هر کدام از لامپ ها صفر باشد) آن گاه به تاریکی و سایه خواهیم رسید و این خاموشی رنگ سیاه را به ما پیشکش می کند.

برای مشاهده کامل تر این کارکرد می توانید ویدئو زیر را مشاهده کنید.

آموزش اصول علمی تصحیح رنگ در نرم افزار های ادوبی
فصل یک
قسمت شش : سایه ها و روشنایی ها

برای در هم امیختن رنگ ها و به دست آوردن رنگ جدید در فتوشاپ شما می توانید از ابزار color picker استفاده کنید. این ابزار با سنجش اندازه رنگ هایی که انتخاب کرده اید ، رنگ جدید را به شما نمایش می دهد. همچنین شما می تواند کد یکتایی این رنگ جدید کپی کرده و در نرم افزار های دیگر و دنیای وب آن را استفاده کنید.
همچنین شما می توانید برای اصلاح نور و سایه نگاره خود در نرم افزار های ادوبی از پلاگین Level استفاده نمایید. این پلاگین به این صورت عمل می کند که شمارشگرهای رنگی را در ناحیه تیره و سفید نگاره جابه جا می کند. در یکی از قسمت های مجموعه آموزش اصلاح رنگ ما این پلاگین رو با روشی رسا آموزش داده ایم.


اصلاح رنگ فتوشاپ

جهت سفارش اصلاح رنگ ویدئوهای خود روی تماس با ما کلیک کرده و سفارش ها خود را به ما بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.