خودتو اینجا تبلیغ کن

نورها و غلظت رنگ در نرم افزارهای گرافیکی چیست؟

با مشاهده ویدئو زیر با نورها و غلظت رنگ در نرم افزار های گرافیکی آشنا شوید. همچنین شما می توانید برای مشاوره و سفارش ساخت پروژه های ویدئویی با ما تماس بگیرید.

غلظت رنگ (saturation): میزان استفاده از یک رنگ در تصویر بوده و عدم تعادل در saturation باعث بدرنگی، سوختگی و بی رنگی اثر گرافیکی شما می شود.

میزان نور (lightness): شاید به درستی نتوان این کلمه را میزان نور ترجمه کرد؛ اما در عمل کارکرد lightness تنظیم میزان نور در تصویر است. از آنجا که در سیستم رنگ های کامپیوتر میزان روشنی سه نور یا لامپ rgb (قرمز، سبز و آبی) رنگ نهایی اثر را تعیین می کند؛ با تنظیم و کم و زیاد کردن آن می توان به روشنایی مطلق (رنگ سفید) یا فقدان نور (رنگ سیاه) رسید.

در سیستم رنگ های کامپیوتر میزان روشنی سه نور یا لامپ rgb (قرمز، سبز و آبی) رنگ نهایی اثر را تعیین می کند. با تنظیم و کم و زیاد کردن آن می توان به روشنایی مطلق (رنگ سفید) یا فقدان نور (رنگ سیاه) رسید.

برای آشنایی بیشتر با عملکرد این دو گزینه می توانید ویدئو آموزشی زیر را به صورت رایگان از سایت و یوتیوب ماورا مدیا تماشا نمایید.

آموزش اصول علمی تصحیح رنگ در نرم افزار های ادوبی
فصل یک
قسمت پنج : نورها و غلظت رنگ

اگر رنگ های تصویرتان زیادی کدر و بی روح است، باید غلظت رنگ های تصویر را زیاد کنید تا تصویرتان شفاف تر و خوش رنگ تر به نظر برسد. saturation در واقع میزان اشباع رنگی یک تصویر یا ویدئو می باشد. زمانی که شما غلظت رنگ (saturation) را زیاد کنید تصویر شما سر زنده تر می شود؛ اما یک نکته مهم را باید توجه کنید که زیاد کردن بی اندازه غلظت رنگ باعث می شود که رنگ ها به سوی سوختگی بروند یا اگر بیش از اندازه غلظت را کم کنید به سوی بور شدن و کمرنگی زننده برود.

تنظیم رنگ و نور

شیوه تغییر رنگ

بعد از یادگیری نحوه اصلاح نور یک تصویر، نیاز است تا شیوه تغییر رنگ تصاویر را هم بدانید. اصلاح رنگ تصاویرمی تواند زمانی استفاده شود که از وضعیت نور و غلطت رنگ های تصویر خود هنگام عکاسی راضی نبوده اید و می خواهید کمی شدت رنگ ها را زیاد کنید. یا شاید می خواهید تصویر خود را سیاه و سفید کنید یا حتی رنگ ها را آنقدر تغییر دهید تا به افکتی هنری برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.