خودتو اینجا تبلیغ کن

آموزش فتوشاپ : برای ساخت پوستر ترمیناتور در فتوشاپ شما نیاز به دو عکس که یکی را به عنوان عکس زمینه ( می تواند عکس خودتان باشد ) و دیگری عکس اسکلت مانند از ربات است ( مانند صورت رباتی آرنولد در فیلم نابودگر ) !

شما پس از آن باید با ساخت یک لایه ماسک از عکس اسکلت آن را با رنگ تیره محو کرده و سپس با ابزار براش و رنگ روشن قسمت هایی را که می خواهید اسکلت شود را درگ می کنید .

تمام عملیات مورد نیاز برای ساخت پوستر ترمیناتور در فتوشاپ را به صورت مفصل می توانید در ویدئو زیر مشاهده بفرمایید. همچنین می توانید از لینک یوتیوب این ویدئو نیز برای مشاهده استفاده کنید ( در صورت عدم پخش در وبسایت )

شما می توانید برای دریافت آموزش های بیشتر در زمینه فتوشاپ و افتر افکت به وبسایت ما یا کانال های ما در شبکه های اجتماعی فیسبوک ، یوتیوب ، تلگرام ، ایستاگرام و گوگل پلاس مراجعه فرمایید . کافیست عبارت mavara media را در هر کدام جستجو کنید .

آموزش فتوشاپ : کمی بیشتر در مورد Layer Mask در فتوشاپ بدانیم

اگر به معنی واژه ماسک دقت کنید، تا حدود زیادی به فهم این مقوله نزدیک می‌شوید. چرا ما از ماسک استفاده می‌کنیم؛ برای پوشاندن چهره، درست؟ پس دلیل استفاده ما از ماسک بر روی یک لایه، پوشاندن یا آشکار کردن محتویات آن لایه از لایه‌‌های دیگر است. به وسیله ماسک شما می‌توانید شفافیت (opacity) و غلظت (fill) یک لایه را کنترل کنید. البته این مسئله بدون ماسک هم امکان پذیر است، اما در حالت معمولی بر روی کل لایه تاثیر می‌گذارد، درحالی که به وسیله ابزار ماسک شما قادر خواهید بود که این تاثیرات را بر روی قسمت‌های خاصی از لایه اعمال کنید.

از دو راه می‌توان یک ماسک جدید باید ساخت. روش اول با فشردن آیکون ماسک در پایین تب لایه‌ها، و روش دوم با ساختن یک adjustment layer که دقیقاً به روش ماسک عمل می‌کند.

این روشی است که ماسک در فتوشاپ کار میکند. سفید یعنی معلوم و سیاه یعنی مخفی. پس مانند پاک کن چیزی از عکس ها از بین نمی رود. فقط بخش هایی را شفاف کرده و بخش هایی را مخفی می کند.

حال می خواهیم مانند روشی که از پاک کن استفاده کردیم دو عکس را با هم ترکیب کنبم اما این بار از ماسک می خواهیم استفاده می کنیم.

با استفاده از ماسک و Brush Tool دو تصویر را با هم ترکیب می کنیم. در حال حاضر تصویر رویی کاملا واضح است که علت آن سفید بودن لایه ی ماسک است. با استفاده از رنگ سیاه و ابزار براش بخش هایی را که می خواهیم مخفی کنیم براش می زنیم. برای اینکه منظورم را نشان دهم از بخش ابزارها براش را انتخاب می کنم یا کلید B را فشار می دهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.